CYPRESS HILLS

BioBlitzing the Cypress Hills

Date: July 28, 2017
Time: 1:00 PM - 3:00 PM
Place: CYPRESS HILLS | Johnson Cultural Centre – Artists' Retreat at Cypress Hills Interprovincial Park (Centre Block)
Cost:

All activities at BioBlitzing the Cypress Hills are free of charge.
La participation à toute activité de BioBlitz à Cypress Hills est gratuite.

FRANÇAIS

What is a bioblitz?

A bioblitz is a 24-hour period where the public and scientists come together to celebrate nature by recording as many species as possible within a designated area, creating a species list for that date and location.

What is Bioblitz Canada 150?

The BioBlitz Canada 150 project is led by the Canadian Wildlife Federation under the Canada 150 initiative. It will collect new scientific data and document new species across the country and provide information that is critical for decisions on the state of Canada’s biodiversity.

BioBlitzing the Cypress Hills

Join scientists from across Canada as they collect and identify species as a part of the BioBlitz Canada 150 project. Try your hand at finding and identifying insects and other living things using the iNaturalist app, adding to the total of species being counted across the country. This event, a partnership with the Biological Survey of Canada (and other visiting scientist and/or local natural history groups) will focus on documenting the poorly known invertebrate (i.e., primarily insect) fauna of Cypress Hills Interprovincial Park in Saskatchewan, with other better known taxa also covered. The bioblitz will be largely collection-based.

Come Prepared

Come prepared for a day outdoors; proper footwear, hat, clothing, sunscreen, lunch/snacks and a water bottle. Download the free iNaturalist app and join the BioBlitzing the Cypress Hills project to be prepared to enter your data from the blitz.

Qu’est-ce qu’un BioBlitz?

Un bioblitz est un événement de 24 h qui rassemble le public et des scientifiques pour célébrer la nature en inventoriant autant d’espèces vivantes que possible dans un secteur donné, et dans un laps de temps déterminé, afin d’établir une liste consignant les espèces qui se trouvent sur les lieux étudiés, à ce moment-là.

Qu’est-ce que BioBlitz Canada 150?

Le projet BioBlitz Canada 150 est coordonné par la Fédération canadienne de la faune sous l’égide de l’initiative Canada 150. Il consiste à générer de nouvelles données scientifiques et à documenter de nouvelles espèces, dans tout le pays, ce qui contribuera, de façon essentielle, à éclairer les prises de décisions concernant l’état actuel de la biodiversité du Canada.

BioBlitz à Cypress Hills

Cet événement, organisé en partenariat avec la Commission biologique du Canada (et autres scientifiques invités ou groupes locaux d’histoire naturelle), se concentrera sur la documentation d’invertébrés mal connus (à savoir, les insectes principalement) composant la faune du parc interprovincial de Cypress Hills, en Saskatchewan. Cette documentation inclura également d’autres taxons mieux connus. Le bioblitz portera principalement sur la collecte de spécimens.

Planification et préparation

Équipez-vous pour une journée en plein air : chaussez-vous et habillez-vous de façon appropriée, et emportez avec vous un chapeau, des vêtements, de la crème solaire, un goûter et une bouteille d’eau! Téléchargez l’application gratuite iNaturalist et joignez-vous au projet BioBlitz à Cypress Hills a afin d’être en mesure de consigner vos données provenant du blitz!